Sopran liryczno-koloraturowy
Złota Maska, 27 marca w Międzynarodowym Dniu Teatru Paulina Janczaruk została wyróżniona nagrodą Złotej Maski za rolę Adeli w spektaklu „Zemsta Nietoperza” J. Straussa, która premierę miała w marcu 2022 roku w Teatrze Muzycznym w Lublinie.
Absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Doroty Wójcik. Już na początku studiów debiutowała w operze "Prima la musica e poi le parole" A. Salieriego rolą Toniny, następnie w operze "Aleko" S. Rachmaninova wystąpiła jako Zemfira, w dziele "Magnificat" J.S.Bacha śpiewała partię sopranową.
"Wesoła Wdówka" F. Lehara to pierwsza operetka, w której wystąpiła na studiach w słynnej roli Hanny Glavary w Teatrze Muzyczym w Łodzi, by potem nawiązać współpracę z tymże Teatrem Muzycznym na dłużej, występując w musicalu A. L. Webbera „Jesus Christ Superstar” w reżyserii Zbigniewa Maciasa.
Szkoliła się na kursach mistrzowskich u Beaty Redo Dobber, Izabelli Kłosińskiej, Udo Rheinemanna, Siergieja Leiferkusa, i wielu innych. Pracowała z takimi dyrygentami jak m.in. Tadeusz Kozłowski, Vincent Kozlovsky, Ruben Silva, Jakub Wnuk, Jose Maria Florencio, Piotr Sułkowski, Przemysław Fiugajski, Michał Kocimski, Marcin Wolniewski czy Kazimierz Wiencek.
Od 2018 roku związana na stałe z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie występuje w spektaklach operetkowych: "Baron Cygański" J. Straussa jako Arsena, "Księżniczka Czardasza" E.Kalmana jako Stasi, "Kraina Uśmiechu" F. Lehara jako Księżniczka Mi, "Skrzypek na dachu" J. Bocka jako Hudel, "Hallo Szpicbródka" L. Starskiego jako Anita. Bierze również udział w koncertach m.in. „Strauss Gala”.
W grudniu 2019 roku wystąpiła w VI edycji programu "Bitwa Tenorów na róże" pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego i Alicji Węgorzewskiej. Program emitowany był przez Telewizję Polską.
W maju 2021 roku zadebiutowała partią Zerliny w genialnym dziele „Don Giovanni” W. A. Mozarta w reżyserii Michała Znanieckiego, pod batutą dyr. Tadeusza Kozłowskiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. W tym samym roku otrzymała nagrodę Marszałka Województwa Lubelskiego w uznaniu za zaangażowanie w pracę artystyczną Teatru Muzycznego w Lublinie.
W sierpniu 2021 roku wystąpiła na 54. Festiwalu Operowo-Operetkowym im. J. Kiepury kreując rolę Księżniczki Mi w operetce „Kraina Uśmiechu” F. Lehara pod kierownictwem Przemysława Fiugajskiego.
W październiku 2021 zadebiutowała na deskach Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku kreując rolę hrabianki Stasi w operetce „Księżniczka Czardasza” pod batutą Rubena Silvy, w styczniu natomiast wykonanie koncertowe operetki Kalmana wykonała również w Filharmonii Kaliskiej.
W 2022 roku wcieliła się w rolę Adeli w operetce „Zemsta Nietoperza” Johanna Straussa, najnowszej premierze Teatru Muzycznego w Lublinie w reżyserii Artura Barcisia.
W grudniu 2022 roku wcieliła się w rolę Christine Daae w słynnym musicalu „Das Phantom” M. Yestona.
Laureatka Międzynarodowego Konkursu Operetkowo-Musicalowego pod patronatem Wiesława Ochmana 2022 w Krakowie, w którym zajęła 2 miejsce oraz otrzymała Nagrodę za szczególną Osobowość Artystyczną od ZASP, a także szereg nagród pozaregulaminowych.
Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Viva Calisia w Kaliszu 2022, w którym otrzymała Pierwsze Wyróżnienie, wykonując m.in. Arię Królowej Nocy „Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen”.
W 2023 roku zadebiutowała w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury rolą Lizy w operetce "Kraina Uśmiechu" F. Lehara pod batutą Rubena Silvy w reżyserii Wojciecha Adamczyka.
Brała również udział w Opera Masterclass im. Antoniny Campi w Lublinie, gdzie szkoliła swój warsztat pod okiem znanych śpiewaków operowych: Evy Vesin, Izabelli Kłosińskiej i Mariusza Kwietnia.
Solistka czynnie koncertuje w kraju i za granicą z repertuarem operowo-operetkowym - w lipcu 2023 zadebiutowała w Kijowie z Narodową Operetką Kijowską pod batutą Siergiya Didoka w koncercie "In Memoriam - ofiarom wojny".