Aktor, wokalista, wykładowca, pedagog. Absolwent Kolegium Nauczycielskiego w Zgierzu, Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej. W 2012 roku ukończył Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Absolwent Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim.
Zadebiutował rolą Henry’ego Higginsa w musicalu My Fair Lady w Teatrze V6 w Łodzi w 2008r. Doskonale przyjęta kreacja zaowocowała zaproszeniem go do współpracy w Teatrze Muzycznym w Łodzi, gdzie występował w takich tytułach jak: Skrzypek na dachu, Znasz-li ten kraj… Spoko to tylko Moniuszko, Kopciuszek, czy Człowiek z La Manchy.
Pobyt w szkole aktorskiej umożliwił mu rozwój na teatralnym materiale dramatycznym i komediowym. Na drugim roku rozpoczął stałą współpracę z reżyserem Grzegorzem Mrówczyńskim, z którym, również jako jego asystent, stworzył takie premiery jak: Wdowy wg S. Mrożka, Szofer Archibald wg M. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Kleopatra i Cezar wg C. Norwida, Pod Akacjami wg J. Iwaszkiewicza, czy prapremierę Krzyk Słonia wg F. Nagima. Wszystkie powyższe dzieła były wystawiane na scenie eksperymentalnej Teatru Rampa w Warszawie, gdzie w 2012r. został zaproszony do współpracy ze stałym zespołem, z którym wziął udział w premierze Tango Piazzolla w reżyserii R. Talarczyka i W. Mazurkiewicza.
Olbrzymi wpływ na jego karierę aktorską miała stale trwająca współpraca z włoską reżyser M. Rosati-Hansen. To pod jej kierunkiem stworzył niezwykłą kreację Helvera w dramacie I. Vilquista Noc Helvera w wersji polsko-włoskiej. Następnie w 2016r. w Teatro Petrolini zagrał w języku włoskim młodego Karola Wojtyłę w spektaklu La recita di Lolek wg M.Spera w reżyserii R. Cechetto. W 2017 roku zagrał również po włosku główną rolę Sigismonda w musicalowej wersji La vita e sogno wg C. de la Barca w reżyserii M. Rosati-Hansen w Teatro Greco.
Istotnym wydarzeniem dla niego był aktorski udział w premierze Łaskawość Tytusa W.A. Mozarta, produkcji Teatru Wielkiego Opery Narodowej w reżyserii I. van Hove w 2016r.
Od 2018 roku jest solistą naszego teatru, w którym poza Perczykiem w Skrzypku na dachu, wciela się w główne postaci w musicalach Winylowe Story w reżyserii U. Lewartowicz i Hallo Szpicbródka w reżyserii M. Siedlera.
Można go także zobaczyć w produkcjach filmowo-telewiztjnych, takich jak Lekarze na start, czy Korona Królów.
Jako baryton wciąż rozwija swój wokalny warsztat pod okiem cenionego w Polsce konsultanta w zakresie śpiewu Dariusza Grabowskiego, któremu, jak sam mówi, bardzo wiele zawdzięcza.
Związany jest artystycznie z: Fundacją Teatr I.N.N.I., Teatrem XL, Teatrem I TAK ZAGRAMY, Fundacją im. Stanisława Moniuszki, Łódzką Orkiestrą Filmową, Impresariatem Artystycznym Sense, czy Zespołem Sonanto.
Współpracuje z Państwową Akademią Nauk w Warszawie, gdzie prowadzi cykliczne zajęcia: Retoryczne zastosowanie mowy ciała, Istituto Teatrale Europeo w Rzymie, gdzie zajmuje się zagadnieniem głosu i ciała oraz z warszawskim Studiem Wolandejskim, skupiając się na pogłębianiu świadomości ciała w pracy aktora. Prowadzi również warsztaty rozwojowe dotyczące budowania profesjonalnego wizerunku i polepszania jakości życia.
W 2013 roku zdobył pierwszą nagrodę w X Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Aktorskiej w Koszalinie, w 2014 Grand Prix na IV Festiwalu Piosenki Żydowskiej i Izraelskiej Shalom w Kaliszu. W 2019 roku spektakl Teatru I.N.N.I. Noc Helvera z jego udziałem zdobył nagrodę dla najlepszego spektaklu na III Sopockich Konsekwencjach Teatralnych. W tym samym roku spektakl ten uzyskał tę samą nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Chivasso we Włoszech. Na festiwalu tym za swą aktorską kreację niepełnosprawnego Helvera uzyskał również nagrodę dla najlepszego aktora.
Fot. Marta Żarska