Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Patryk Pawlak

Patryk Pawlak

Aktor, wokalista, wykładowca, pedagog. Absolwent Kolegium Nauczycielskiego w Zgierzu, Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej. W 2012 roku ukończył Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Absolwent Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. 

Zadebiutował rolą Henry’ego Higginsa w musicalu My Fair Lady w Teatrze V6 w Łodzi w 2008r. Doskonale przyjęta kreacja zaowocowała zaproszeniem go do współpracy w Teatrze Muzycznym w Łodzi, gdzie występował w takich tytułach jak: Skrzypek na dachu, Znasz-li ten kraj… Spoko to tylko Moniuszko, Kopciuszek, czy Człowiek z La Manchy.

Pobyt w szkole aktorskiej umożliwił mu rozwój na teatralnym materiale dramatycznym i komediowym. Na drugim roku rozpoczął stałą współpracę z reżyserem Grzegorzem Mrówczyńskim, z którym, również jako jego asystent, stworzył takie premiery jak: Wdowy wg S. Mrożka, Szofer Archibald wg M. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Kleopatra i Cezar wg C. Norwida, Pod Akacjami wg J. Iwaszkiewicza, czy prapremierę Krzyk Słonia wg F. Nagima. Wszystkie powyższe dzieła były wystawiane na scenie eksperymentalnej Teatru Rampa w Warszawie, gdzie w 2012r. został zaproszony do współpracy ze stałym zespołem, z którym wziął udział w premierze Tango Piazzolla w reżyserii R. Talarczyka i W. Mazurkiewicza.

Olbrzymi wpływ na jego karierę aktorską miała stale trwająca współpraca z włoską reżyser M. Rosati-Hansen. To pod jej kierunkiem stworzył niezwykłą kreację Helvera w dramacie I. Vilquista Noc Helvera w wersji polsko-włoskiej. Następnie w 2016r. w Teatro Petrolini zagrał w języku włoskim młodego Karola Wojtyłę w spektaklu La recita di Lolek wg M.Spera w reżyserii R. Cechetto. W 2017 roku zagrał również po włosku główną rolę Sigismonda w musicalowej wersji La vita e sogno wg C. de la Barca w reżyserii M. Rosati-Hansen w Teatro Greco.

Istotnym wydarzeniem dla niego był aktorski udział w premierze Łaskawość Tytusa W.A. Mozarta, produkcji Teatru Wielkiego Opery Narodowej w reżyserii I. van Hove w 2016r.

Od 2018 roku jest solistą naszego teatru, w którym poza Perczykiem w Skrzypku na dachu, wciela się w główne postaci w musicalach Winylowe Story w reżyserii U. Lewartowicz i Hallo Szpicbródka w reżyserii M. Siedlera.

Można go także zobaczyć w produkcjach filmowo-telewiztjnych, takich jak Lekarze na start, czy Korona Królów.

Jako baryton wciąż rozwija swój wokalny warsztat pod okiem cenionego w Polsce konsultanta w zakresie śpiewu Dariusza Grabowskiego, któremu, jak sam mówi, bardzo wiele zawdzięcza.

Związany jest artystycznie z: Fundacją Teatr I.N.N.I., Teatrem XL, Teatrem I TAK ZAGRAMY, Fundacją im. Stanisława Moniuszki, Łódzką Orkiestrą Filmową, Impresariatem Artystycznym Sense, czy Zespołem Sonanto.

Współpracuje z Państwową Akademią Nauk w Warszawie, gdzie prowadzi cykliczne zajęcia: Retoryczne zastosowanie mowy ciała, Istituto Teatrale Europeo w Rzymie, gdzie zajmuje się zagadnieniem głosu i ciała oraz z warszawskim Studiem Wolandejskim, skupiając się na pogłębianiu świadomości ciała w pracy aktora. Prowadzi również warsztaty rozwojowe dotyczące budowania profesjonalnego wizerunku i polepszania jakości życia.

W 2013 roku zdobył pierwszą nagrodę w X Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Aktorskiej w Koszalinie, w 2014 Grand Prix na IV Festiwalu Piosenki Żydowskiej i Izraelskiej Shalom w Kaliszu. W 2019 roku spektakl Teatru I.N.N.I. Noc Helvera z jego udziałem zdobył nagrodę dla najlepszego spektaklu na III Sopockich Konsekwencjach Teatralnych. W tym samym roku spektakl ten uzyskał tę samą nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Chivasso we Włoszech. Na festiwalu tym za swą aktorską kreację niepełnosprawnego Helvera uzyskał również nagrodę dla najlepszego aktora.

Fot. Marta Żarska

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz. Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry