Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Patryk Pawlak

Patryk Pawlak

Aktor, wokalista, wykładowca, pedagog. Absolwent Kolegium Nauczycielskiego w Zgierzu, Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej. W 2012 roku ukończył Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Absolwent Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. 

Zadebiutował rolą Henry’ego Higginsa w musicalu My Fair Lady w Teatrze V6 w Łodzi w 2008r. Doskonale przyjęta kreacja zaowocowała zaproszeniem go do współpracy w Teatrze Muzycznym w Łodzi, gdzie występował w takich tytułach jak: Skrzypek na dachu, Znasz-li ten kraj… Spoko to tylko Moniuszko, Kopciuszek, czy Człowiek z La Manchy.

Pobyt w szkole aktorskiej umożliwił mu rozwój na teatralnym materiale dramatycznym i komediowym. Na drugim roku rozpoczął stałą współpracę z reżyserem Grzegorzem Mrówczyńskim, z którym, również jako jego asystent, stworzył takie premiery jak: Wdowy wg S. Mrożka, Szofer Archibald wg M. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Kleopatra i Cezar wg C. Norwida, Pod Akacjami wg J. Iwaszkiewicza, czy prapremierę Krzyk Słonia wg F. Nagima. Wszystkie powyższe dzieła były wystawiane na scenie eksperymentalnej Teatru Rampa w Warszawie, gdzie w 2012r. został zaproszony do współpracy ze stałym zespołem, z którym wziął udział w premierze Tango Piazzolla w reżyserii R. Talarczyka i W. Mazurkiewicza.

Olbrzymi wpływ na jego karierę aktorską miała stale trwająca współpraca z włoską reżyser M. Rosati-Hansen. To pod jej kierunkiem stworzył niezwykłą kreację Helvera w dramacie I. Vilquista Noc Helvera w wersji polsko-włoskiej. Następnie w 2016r. w Teatro Petrolini zagrał w języku włoskim młodego Karola Wojtyłę w spektaklu La recita di Lolek wg M.Spera w reżyserii R. Cechetto. W 2017 roku zagrał również po włosku główną rolę Sigismonda w musicalowej wersji La vita e sogno wg C. de la Barca w reżyserii M. Rosati-Hansen w Teatro Greco.

Istotnym wydarzeniem dla niego był aktorski udział w premierze Łaskawość Tytusa W.A. Mozarta, produkcji Teatru Wielkiego Opery Narodowej w reżyserii I. van Hove w 2016r.

Od 2018 roku jest solistą naszego teatru, w którym poza Perczykiem w Skrzypku na dachu, wciela się w główne postaci w musicalach Winylowe Story w reżyserii U. Lewartowicz i Hallo Szpicbródka w reżyserii M. Siedlera.

Można go także zobaczyć w produkcjach filmowo-telewiztjnych, takich jak Lekarze na start, czy Korona Królów.

Jako baryton wciąż rozwija swój wokalny warsztat pod okiem cenionego w Polsce konsultanta w zakresie śpiewu Dariusza Grabowskiego, któremu, jak sam mówi, bardzo wiele zawdzięcza.

Związany jest artystycznie z: Fundacją Teatr I.N.N.I., Teatrem XL, Teatrem I TAK ZAGRAMY, Fundacją im. Stanisława Moniuszki, Łódzką Orkiestrą Filmową, Impresariatem Artystycznym Sense, czy Zespołem Sonanto.

Współpracuje z Państwową Akademią Nauk w Warszawie, gdzie prowadzi cykliczne zajęcia: Retoryczne zastosowanie mowy ciała, Istituto Teatrale Europeo w Rzymie, gdzie zajmuje się zagadnieniem głosu i ciała oraz z warszawskim Studiem Wolandejskim, skupiając się na pogłębianiu świadomości ciała w pracy aktora. Prowadzi również warsztaty rozwojowe dotyczące budowania profesjonalnego wizerunku i polepszania jakości życia.

W 2013 roku zdobył pierwszą nagrodę w X Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Aktorskiej w Koszalinie, w 2014 Grand Prix na IV Festiwalu Piosenki Żydowskiej i Izraelskiej Shalom w Kaliszu. W 2019 roku spektakl Teatru I.N.N.I. Noc Helvera z jego udziałem zdobył nagrodę dla najlepszego spektaklu na III Sopockich Konsekwencjach Teatralnych. W tym samym roku spektakl ten uzyskał tę samą nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Chivasso we Włoszech. Na festiwalu tym za swą aktorską kreację niepełnosprawnego Helvera uzyskał również nagrodę dla najlepszego aktora.

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

 

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry