Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Patrycjusz Sokołowski

Patrycjusz Sokołowski

Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 2005 r.

Zadebiutował w 2003 r. na scenach teatrów Niemiec (Einbeck, Helmstedt), jeszcze jako student klasy prof. Włodzimierza Zalewskiego i prof. Ewy Iżykowskiej, rolą Petera w operze Hänsel und Gretel Engelberta Humperdincka.

W 2004 r. rozpoczął współpracę z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz został solistą – adeptem Warszawskiej Opery Kameralnej.

Od 2005 r. jest etatowym solistą Opery Lubelskiej (wcześniej Teatru Muzycznego w Lublinie), gdzie zagrał ponad trzydzieści ról w przedstawieniach operowych, operetkowych i musicalowych.

Artysta współpracował z Operą Nova w Bydgoszczy, debiutując partią Dulcamary w Napoju miłosnym G. Donizettiego w sezonie 2010/2011. Debiut ten rozpoczął wieloletnią współpracę z teatrem, artysta został zaproszony do premierowego przedstawienia opery Cyganeria G. Pucciniego w którym wcielił się w postać Alcindoro.

W sezonie 2011/2012 współpracował z Teatrem Kameralnym w Lublinie. Występował tam w przedstawieniu Tajemniczy Ogród F. H. Burnetta jako ogrodnik Ben.

W sezonie 2015/2016 zadebiutował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie jako Hrabia Monterone w operze Rigoletto G. Verdiego. W kolejnym sezonie wystąpił jako drugi SS-man w Pasażerce M. Weinberga – przedstawieniu inaugurującym sezon 2016/2017. W sezonie 2018/2019 debiutował jako Zuniga w Carmen G. Bizeta.

W sezonie 2016/2017 zadebiutował w roli Zachariasza w operze Nabucco G. Verdiego, w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.

Do jego najważniejszych, najczęściej wykonywanych ról należy Sarastro w Czarodziejskim flecie W. A.  Mozarta, Zbigniew i Skołuba w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Zachariasz w Nabucco G. Verdiego, Zuniga i Escamillo w Carmen G. Bizeta, Dulcamara w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Don Basilio w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Figaro w Weselu Figara W. A. Mozarta, a także Eryk – tytułowy Upiór w Phantomie M. Yestona, Feri w Księżniczce Czardasza I. Kalmana, Książe Homonay oraz Kalman Żupan w Baronie Cygańskim.

Artysta występował w większości filharmonii w Polsce. Do najczęściej wykonywanych dzieł należy zaliczy : Requiem W. A. Mozarta, Te Deum M. A. Charpentiera, Magnificat D-dur Jana Sebastiana Bacha oraz IX Symfonię L. van Beethovena, którą solista wykonał w maju 2004 r. z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej w Filharmonii Narodowej w Warszawie, reprezentując młode pokolenie polskich śpiewaków.

www.patrycjuszsokolowski.com

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz. Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry