Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Łukasz Skrobek

Łukasz Skrobek

Baryton

Absolwent Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale wokalno – aktorskim. Ukończył również logopedie na Uniwersytecie Warszawskim i podyplomowe studia dyplomacji kulturalnej na Uniwersytecie Jagiellonskim.

Występował na Festiwalu w Erfurciem (Niemcy), gdzie zadebiutował partią Lionela w Dziewicy Orleańskiej P. Czajkowskiego; reż. Tomo Sugao, dyr. Yanis Pousporikas /2021/.

Zaproszony do udziału w XI Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Soczi, gdzie pracował pod okiem wybitnych osób świata opery jak: Poul Curran (reżyseria), Sebastian Schwarz (Glydenbourn Festiwal) Dmitri Vdovin (Teatr Bolshoi w Moskwie) czy Brenda Hurley (Opera w Zurichu).

Zadebiutował w partii Janusza, w Operze Halka Stanisława Moniuszki, podczas XXXVI Przemyskiej Jesieni Muzycznej. W czerwcu 2019 zaproszony do realizacji opery Peleas i Melisanda podczas Festiwalu Trzy cztery w Studio Koncertowym PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie. W czerwcu 2018 roku zadebiutował w partii Angelo, w operze Das Liebesverbot (Zakaz miłości) R. Wagnera, w Operze Wrocławskiej (dyr. Volker Perplies). Wcześniej wystąpił w rolach mozartowskich - Hrabiego w Weselu Figara (reż. I. Stokalska) - (WOK i Filharmonia Świętokrzyska), Don Giovanniego (Kammeroper w Rheinsbergu). Kreował też tytułowego Oniegina w operze Piotra Czajkowskiego (TW ON w Warszawie, spektakl dyplomowy). Wcześniej wystąpił w operach Cosi Fan Tutta (Bydgoski Festiwal Operowy) oraz Napój miłosny (Scena młodych WOK) (reż. B. Redo – Dobber). Wykonywał partię Rafaela i Adama w "Stworzeniu Świata" Josepha Haydna z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie (dyr. D. Mielko). W sezonie artystycznym 2019/2020 brał udział w spektaklach "Pieśni piórem pisane", organizowanych dla najmłodszych widzów, w ramach roku moniuszkowskiego w Teatrze Wielkim Opery Narodowej, gdzie wcielał się w postać Moniuszki, Dziada i Krakowiaka (reż. E. Szawłowska).

Swoje umiejętności doskonali m. in. Marcina Habeli (Haute Ecole de Musique de Géneve); Davida Dolana (The Guildhall School of Music and Drama); Christine Whittlesey (Kunstuniversität Graz); Rudolfa Piernaya (The Guildhall School of Music and Drama), Gurgena Ovsepiana (Armenia), Alli Simoni (Gruzja), Ettore Papadia (Włochy), Vincenzo De Vivo (Accademia d'Arte Lirica d'Osimo), Kaludi Kaludova (Bułgaria) oraz Eytana Pessena.

Nagradzany na wielu konkursach wokalnych m. in. na XI międzynarodowym konkursie wokalnym im. M. Rimskiego - Korsakokova - organizowanym przez Teatr Maryjski w Petersburgu (Rosja); na XIX międzynarodowym konkursie wokalnym we Vrable (Słowacja); VII Konkursie wokalnym im. Nadieżdy Obuchovej w Lipiecku, I Ogólnopolskim Konkursie im. J. Kiepury w Sosnowcu; II Międzynarodowym Konkursie im. G.Perottiego w Ueckermunde (Niemcy).

Chętnie sięga też po muzykę współczesną: prezentował pieśni amerykańskiego kompozytora Lowella Liebermanna podczas jego wizyty w Polsce, wystąpił w spektaklach w Warszawskiej Operze Kameralnej - wieczór współczesnej opery (premiera Labiryntu Orfea Nikolet Burzyńskiej oraz Wasserstimmen Dariusza Przybylskiego), zaproszony do prawykonania Missa pro populo – Artura Słotwińskiego w Katedrze Polowej WP w Warszawie, zaśpiewał Domini Fili Unigenite - Martina Palmeri, którym zadyrygował sam kompozytor. W sezonie 2023/2024 zaproszony do przedstawień premierowych opery Rafała Kloczko „Chce śpiewać…”w rez. Jerzego Snakowskiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Zaowocowało to późniejszym zaproszeniem do cyklu ”Snack Opera” również w WOK.

Na scenie koncertowej wystąpił między innymi w takich miejscach jak: Filharmonia Petersburska, Studio koncertowym PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Studio koncertowym im. R. Bobrowskiej w Radiu Kraków, Festiwal Belcanto w Moskwie, Rosyjskiej Akademii Muzyki im. Gniesinych w Moskwie, Teatrze Polskim w Warszawie, Łazienkach Królewskich, Zamku Królewskim w Warszawie, Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Młodzieży w Warszawie, Teatro Comunale w Sulmonie, Museo Internazionale della Musica w Bolonii, Ehrabaarsaal we Wiedniu, Montserrat Caballe w Madrycie.

Uczestnik przesłuchań finałowych do Festiwalu Aix Provance w Filharmonii Paryskiej oraz do programu dla młodych śpiewaków (YAP) w Teatrze Bolshoi w Moskwie.

Stypendysta Marszałka woj. łódzkiego za osiągnięcia artystyczne w 2012.

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz. Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry