Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, którą ukończyła w 2005 r., w klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny Rymarczyk.
Już jako studentka w 2003 r. zadebiutowała partią Fiordiligi w operze „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta, na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi. W lutym 2005 r. została zaproszona do udziału w niemieckiej realizacji opery „La Buona Figliola” N. Picciniego jako Armidoro, w Teatrze Operowym w Rheinsbergu.
Przez wiele lat była związana z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie z powodzeniem wykonywała główne partie sopranowe: Hannę Glawari w „Wesołej wdówce” F. Lehára, Lizę w „Krainie uśmiechu” F. Lehára, Sylvę w „Księżniczce czardasza” E. Kálmána, Saffi w „Baronie cygańskim” J. Straussa oraz Paminę w wyjazdowej wersji „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta, którego premiera odbyła się w lutym 2006 r. w Teatrze Operowym w Monachium.
W 2009 r. zadebiutowała partią Tatiany w operze „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Została również zaproszona przez Filharmonię Lubelską do wykonania koncertowej wersji tej opery pod batutą Wiaczesława Bortnowskiego. W 2011 r. ponownie wzięła udział w koncertowym wykonaniu opery „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego w partii Tatiany pod dyrekcją Przemysława Fiugajskiego w Filharmonii Zabrzańskiej.
W 2009 r. wraz z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej zainaugurowała otwarcie XIX Festiwalu Operowego im. A. Didura przedstawieniem „Cyrulik sewilski” G. Paisiella partią Rozyny. Do 2017 r. była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie wykonywała m.in. tytułową partię Halki w operze St. Moniuszki.
Swój warsztat wokalny kształciła na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych śpiewaków, m.in.: Teresę Wojtaszek-Kubiak, Helenę Łazarską, Teresę Żylis-Garę, Jerzego Artysza, Jolantę Żmurko.
Na swoim koncie ma nagrodę za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery „Rusałka” A. Dvořáka na II Ogólnopolskim Konkursie im. Haliny Halskiej we Wrocławiu w 2003 r. oraz wyróżnienie na I Ogólnopolskim Konkursie Operetkowym im. Iwony Borowieckiej w Krakowie w 2004 r. W 2018 r. zasiadała w Jury tego Konkursu. W 2005 r. otrzymała Nagrodę Kulturalną Województwa Lubelskiego za osobisty wkład w rozwój i upowszechnianie kultury polskiej. W 2011 r. została uhonorowana dyplomem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za niezapomniane kreacje i wieloletnią twórczą pracę na łódzkiej scenie.
W swoim repertuarze posiada partie operowe: Mimi – „Cyganeria” G. Pucciniego, Hrabina – „Wesele Figara” W. A. Mozarta, Fiordiligi – „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta, Pamina – „Czarodziejski flet” W. A. Mozarta, Halka – „Halka” St. Moniuszki, Rozyna – „Cyrulik sewilski” G. Paisielli, Eumenida – „Matrimonio con variazioni” J. Kofflera; operetkowe: Hanna Glawari – „Wesoła wdówka” F. Lehára, Liza – „Kraina uśmiechu” F. Lehára, Saffi – „Baron cygański” J. Straussa, Sylva – „Księżniczka czardasza” E. Kálmána; partie sopranowe: Msza Es-dur J. Elsnera, Mała Msza Uroczysta G. Rossiniego, IX Symfonia L. Van Beethovena, Msza Es-dur St. Moniuszki, Litania Pierwsza i Druga do Ostrej Bramy St. Moniuszki, a także pieśni oraz cykle pieśni polskich i zagranicznych kompozytorów: M. Karłowicza, K. Szymanowskiego, J. Maklakiewicza, St. Niewiadomskiego, I. J Paderewskiego, A. Dvořáka (cykl „Pieśni cygańskich”), P. Czajkowskiego, H. Berlioza (cykl pieśni „Le spectre de la rose”). Świetnie sprawdza się także w repertuarze musicalowym i rozrywkowym.
Występowała w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych, takich jak: Filharmonia Berlińska, Palais des Beaux-Arts w Brukseli czy Koningin Elisabethzaal w Antwerpii z repertuarem operowym jak i operetkowym. Przez wiele lat była gościem Bogusława Kaczyńskiego na Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, występując u boku największych gwiazd sceny operowej i operetkowej w Polsce.
Od września 2018 r. pełni funkcję Dyrektora Opery Lubelskiej, z którą wcześniej przez wiele lat współpracowała jako solistka. Za jej kadencji Opera Lubelska stała się marką rozpoznawalną nie tylko w regionie, ale i w całej Polsce. W 2020 r. po raz pierwszy w historii Opera zdobyła Teatralną Nagrodę Muzyczną im. J. Kiepury (za najlepsze kostiumy, do „Krainy uśmiechu” F. Lehára) oraz 3 nominacje do tej Nagrody. W 2022 r. Opera Lubelska otrzymała Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” nadany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2023 r. Opera zdobyła honorowy tytuł „Ambasadora Województwa Lubelskiego”, a także Odznakę Honorową „Zasłużony dla Województwa Lubelskiego”. Opera Lubelska regularnie pojawia się na najważniejszych festiwalach muzycznych i teatralnych, zazwyczaj występując na ich inauguracji lub finale. Za kadencji Kamili Lendzion Opera przygotowuje kilka premier rocznie (spektakli i koncertów), które spotykają się z pozytywnymi recenzjami krytyków i gorącym przyjęciem publiczności. Ciągle powiększa grono sponsorów i mecenasów Opery i pozyskuje środki z MKiDN na realizację dodatkowych projektów.
Jest laureatką tytułu „Osobowość Roku” w kategorii „Kultura” w plebiscycie organizowanym przez „Kurier Lubelski”. W 2019 r. ukończyła program ekspercko-rozwojowy „Menedżer 2.0” dla dyrektorów teatrów muzycznych i oper organizowany przez Instytut Muzyki i Tańca, otrzymując dyplom „Lidera Kultury”. W 2021 r. uzyskała tytuł Executive Master of Business Administration (MBA) na studiach podyplomowych organizowanych przez Collegium Humanum w partnerstwie z Apsley Business School w Londynie. W 2022 r. ukończyła studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie kulturą” na Akademii Nauk Stosowanych im. Wincentego Pola w Lublinie. Jest członkiem Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów, które zrzesza dyrektorów najważniejszych teatrów muzycznych i dramatycznych w Polsce.