Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak

Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak

dr ELŻBIETA KACZMARZYK - JANCZAK - Mezzosopran

Solistka Teatru Muzycznego w Lublinie w latach 2006-2016

Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu (1993). Jeszcze jako studentka została laureatką nagrody specjalnej na V Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (1993). W 1994 została półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao (Hiszpania), a w 1999 zdobyła III Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. V. Belliniego we Włoszech.

Wielokrotnie zapraszana na krajowe i międzynarodowe Festiwale: Wratislavia Cantans we Wrocławiu, Międzynarodowy Festiwal Operowy w Xanten w Holandii, Dni Muzyki Polskiej w Amsterdamie, Festiwal Muzyki Polskiej w Hamburgu, Festiwal Europa Cantans w Strassburgu, Festiwal Moniuszkowski w Kudowie i inne. Koncertuje w USA, Kanadzie, Niemczech, Holandii, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Włoszech, Rosji, Ukrainie, Belgii, na Tajwanie. W 1990 wykonywała specjalnie dla niej skomponowaną partię na światowej prapremierze Space Reqiuem, poświęconej katastrofie Challenger (Filharmonia Szczecińska).

Od 1993 roku solistka Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała partią Jadwigi w Strasznym dworze S. Moniuszki. Artystka stworzyła wiele znaczących kreacji, wysoko cenionych przez krytykę i publiczność w operach: wielokrotnie tytułowa Carmen, oraz: Włoszka w Algierze, Cyrulik Sewilski, Wesele Figara, Nabucco, Rigoletto, Falstaff, La Traviata, Trubadur, Don Carlos, Aida, Samson i Dalila, Rycerskość wieśniacza, Złoto Renu, Walkiria, Zygfryd, Zmierzch Bogów, Parsifal, Kobieta bez cienia, Gioconda oraz wiele innych. Artystka ma w swoim repertuarze ponad 50 partii operowych oraz wiele oratoryjnych z Requiem Verdiego i Brahmsa czy Stabat Mater Rosiniego i Szymanowskiego na czele. Z Operą Wrocławską bądź samodzielnie odbyła liczne tournee zagraniczne.

W 2000 roku nagrała jako pierwszy polski mezzosopran partię Azuceny w pierwszym polskim nagraniu na CD opery G.Verdiego Trubadur. Płyta ta zdobyła nominację do prestiżowej nagrody Fryderyk 2000. Artystka nagrywa audycje radiowe i telewizyjne oraz dokonała nagrania na CD.

W 2000 roku została odznaczona przez Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego Brązowym Krzyżem Zasługi.

Artystka współpracuje też z innymi operami w Polsce: Teatrem Wielkim-Operą Narodową w Warszawie, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku, Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą na Zamku w Szczecinie, Teatrem Muzycznym w Lublinie, Teatrem Muzycznym w Gliwicach, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Mazowiecki Teatr Muzyczny, Deutsche Opern am Rhein w Dusseldorfie, Standtheater w Solingen i Reimscheid oraz z filharmoniami: Płocką, Szczecińską,Wałbrzyską,Opolską,Jeleniogórską,Bydgoską, Wrocławską,Lubelską,Olsztyńską, Koszalińską.

W grudniu 2002 roku Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak została wybrana do grona pięciu najlepszych śpiewaczek polskich w sezonie 2001/2002 i nominowana do prestiżowej nagrody im. A. Hiolskiego. Od 2002 roku do dnia dzisiejszego z powodzeniem kreuje partię Gołdy w Skrzypku na dachu w kolejnych superprodukcjach i premierach Opery Wrocławskiej.

W latach 2001-2016 pierwsza solistka Teatru Muzycznego w Lublinie, wykonując główne role w spektaklach: Carmen, Straszny dwór, Nabucco, La Traviata, Baron Cygański, Zemsta nietoperza, Graff Luxembur, Skrzypek na dachu i inne. W listopadzie 2003 roku za kreację partii Carmen w premierze tej opery w Teatrze Muzycznym w Lublinie została odznaczona Nagrodą Prezydenta Miasta Lublina „Osobowość muzyczna roku 2003”. Również w tym samym roku wykonała partię Matki w Superprodukcji Opery Wrocławskiej na Odrze „ Gioconda” rejestrowaną przez TVP2. W 2005 została odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego. W tym samym roku wykonała kolejną już realizację opery Carmen w Operze Wrocławskiej.

W październiku 2005 roku wykonała w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie u boku maestro Placido Domingo partię Fricki w Walkirii R.Wagnera, zdobywając uznanie Mistrza, recenzentów oraz publiczności.

W tym samym roku rozpoczęła stałą współpracę z Teatrem Wielkim- Operą Narodową w Warszawie, gdzie wykonała takie partie jak: tytułowa Carmen, Cześnikowa w Strasznym dworze, Berta w Cyruliku sewilskim.

W 2006 roku zadebiutowła w Deutche Opern am Rhein w Düsseldorfie w partii Amneris w Aidzie G. Verdiego.

W sezonach 2004/2005/2006 wykonała wielokrotnie superprodukcje Opery Wrocławskiej Pierścień Nibelunga R.Wagnera, kolejno: Fricka w Złoto Renu, Fricka w Walkirii oraz Erda w Zygfrydzie. W 2006 zaśpiewała tytułową Carmen w premierze tej opery w Gliwickim Teatrze Muzycznym, spektakl nagrodzony „Złotą Maską”. W 2008 roku zaśpiewała partię Maryny w superprodukcji operowej Borys Godunow w Hali Stulecia.

W kwietniu 2009 r. wystąpiła jako Dalila w premierze opery Samson i Dalila w Operze Wrocławskiej. W tym samym roku wystąpiła w polskiej prapremierze Kobiety bez cienia R.Straussa, śpiewając jedną z najtrudniejszych partii mezzosopranowych w literaturze operowej – Amme. W 2010 roku odznaczona nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Srebrną Glorią Artis”.

W tym samym roku uzyskała tytuł Doktor sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: wokalistyka - na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

W 2011 roku zaśpiewała w Operze Wrocławskiej główną rolę żeńską- Kundry- w premierze opery Parsifal R. Wagnera, a w Operze Bytomskiej partię Eboli w premierze Don Carlosa G. Verdiego. Pod koniec 2011 zaśpiewała partię Matki w światowej prapremierze opery Pułapka Z. Krauzego. W 2011 wzięła udział w superprodukcji Teatru Muzycznego w Lublinie Nabucco (Fenena). W 2012 roku zaśpiewała w Operze Wrocławskiej partię Santuzzy w premierze opery Rycerskość wieśniacza.

W 2013 roku wzięła udział w cyklu koncertów Viva Verdi w Polsce i na Ukrainie. W tym samym roku wykonała partię altową w Requiem G.Verdiego w Filharmonii Lubelskiej i wystąpiła w Teatrze Muzycznym w Poznaniu w spektaklach Barona Cygańskiego (partia Czipry). W sierpniu 2014 roku wykonała partię Feneny w Nabucco podczas tournee w Polsce i w Niemczech. W lutym 2015 wzięła udział w premierze Eugeniusza Oniegina w Operze Wrocławskiej. W tym samym roku została odznaczona przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę „ Medalem za Długoletnia Służbę”

W październiku 2015 wystąpiła w premierze sztuki Kwartet R.Harwooda w Operze Wrocławskiej. W grudniu 2015 i w styczniu 2016 zaśpiewała partię Czipry w Superprodukcji Filharmonii Sudeckiej Baron Cygański w Aqua Parku Zdrój w Wałbrzychu oraz w Hali Stulecia we Wrocławiu, dla ponad 6-tysięcznej publiczności. We wrześniu 2016 wzięła udział w Koncercie Inauguracyjnym Filharmonii Sudeckiej.

W maju 2017 wystąpiła na Festiwalu Operowym w Bydgoszczy w spektaklu „ Kwartet”. W 2017 wykonała koncerty inauguracyjne oraz noworoczne w Filharmonii Dolnośląskiej oraz wykonała partię altową w Stabat Mater A.Dvoraka. W czerwcu 2017 wystąpiła w pierwszej w historii Jeleniej Góry Superprodukcji Operowej Straszny dwór dla kilkutysięcznej publiczności, w partii Cześnikowej. W lipcu 2017 roku w Operze Bałtyckiej zaśpiewała w Wielkim Koncercie Galowym na zakończenie sezonu, wykonując partię Azuceny- Trubadur G. Verdiego.

W 2017 roku została odznaczona „Srebrnym Medalem za Zasługi dla Województwa Dolnośląskiego” oraz „Nagrodą Kulturalną Marszałka Województwa Dolnośląskiego”.

Na początku 2018 roku wykonała Gale Noworoczne w Berlinie. W marcu 2018 zaśpiewała partię altową w Stabat Mater K. Szymanowskiego w Filharmonii Jeleniogórskiej. W czerwcu 2018 zaśpiewała u boku Krzysztofa Cugowskiego koncert Przebudzenie, pierwszą w historii Bolesławca Superprodukcję koncertową, z okazji 100-lecia obchodów Niepodległości Polski. W grudniu 2018 tego samego roku wzięła udział w Superprodukcji operowej Straszny dwór dla kilkutysięcznej publiczności w Lubinie, wykonując partię Cześnikowej.

Latem 2018 zaśpiewał koncert finałowy na Międzynarodowym Festiwalu Operowym w Rumunii. We wrześniu 2018 roku wzięła udział w spektaklach Carmen w ramach III edycji Karkonoskiego Festiwalu Operowego. W styczniu 2019 zaśpiewała Gale Noworoczne w Berlinie. W lutym 2019 wykonała Koncerty Noworoczne w Filharmonii Olsztyńskiej. W lutym i marcu 2019 wzięła udział w koncertach operowych na Ukrainie oraz w premierowym spektaklu Gianni Schicchi G. Pucciniego w Operze na Zamku w Szczecinie, partia Zity.

We wrześniu 2019 roku wykonała partię Feneny w Superprodukcji operowej Nabucco dla kilkutysięcznej widowni w ramach IV edycji Karkonoskiego Festiwalu Operowego a w październiku 2019 zaśpiewała na uroczystym koncercie w Toronto „The Very Best of Moniuszko” pod patronatem Prezydenta RP Andrzeja Dudy i Konsula RP Krzysztofa Grzelczyka. W listopadzie 2019 wykonała partię altową w Requiem G. Verdiego z Filharmonią Dolnośląską. W 2020 ponownie wykonała partię Zity w spektaklach Opery na Zamku w Szczecinie - Gianni Schicchi G. Pucciniego. W styczniu 2021 wzięła udział w nagraniu koncertu „ Oblicza Miłości” w Operze Wrocławskiej.

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

 

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry