Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Dorota Laskowiecka-Urban

Dorota Laskowiecka-Urban

Śpiewaczka ukończyła Akademię Muzyczną im. Fr. Chopina w klasie śpiewu solowego Zdzisławy Donat.

Uczestniczka wielu kursów mistrzowskich m.in.: u Sylvii Geshty, Gerharda Kahrego, Teresy Żylis Gary, Ryszarda Karczykowskiego.

Laureatka i zdobywczyni wielu nagród na konkursach krajowych i zagranicznych, m.in.: Ady Sari w Nowym Sączu , Belvedere Competition w Wiedniu,Wykonawstwa Muzyki Operowej i Operetkowej w Krakowie.

Artystka ma w swoim repertuarze ponad 30 pierwszoplanowych ról operowych, operetkowych i musicalowych.

Na scenie operowej zadebiutowała partią Despiny w „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie). W swoim repertuarze posiada także inne partie mozartowskie m. in..: Paminę z op. „Czarodziejski flet”, Donnę Annę z op. „Don Giovanni”, Hrabinę z „Wesela Figara”.

Jako sopran liryczny z powodzeniem kreuje Violettę w „Traviacie” Verdiego, Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego, Micaelę w „Carmen” G. Bizeta, a także Hannę w „Strasznym dworze” S. Moniuszki.

Śpiewaczka ma na swoim koncie liczne występy w kraju i za granicą, zarówno na scenach operowych jak i filharmonicznych.

Została m.in. zaproszona do prawykonania partii solowej w „Requiem” Johna Rutter'a w koncercie poświęconym ofiarom zamachu na World Trade Center w Nowym Jorku. W repertuarze oratoryjno – kantanowym śpiewaczki widnieją dzieła Bacha (Magnicifat, Msza h-moll, Psja wg Św, Jana, Pasja wg Św. Mateusza), Beethovena (IX Symfonia), Mozarta (Msza C-dur, c-moll, Requiem), Rossiniego i Pergolesiego ( Stabat Mater) oraz Haendla (Mesjasz).

Solistka i odtwórczyni pierwszoplanowych ról m.in. w Operze Krakowskiej, Śląskiej, Wrocławskiej, Operze Lwowskiej, Teatrze w Bratysławie i innych teatrach operowych i muzycznych zarówno w kraju jak i za granicą.

Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmują partie operetkowe (12 głównych ról) wykonywanych w kilku językach. To dzięki nim była ulubienicą Bogusława Kaczyńskiego w ostatnich latach jego życia, występując niemal na wszystkich koncertach jako główna solistka.

Wysoko ceniona również przez Wiesława Ochmana, została przez niego zaproszona do wykonania tytułowej partii w operze ,,La Traviata” G.Verdiego w Operze Śląskiej u boku Andrzeja Lamperta i Andrija Skurhana.

Violetta w jej wykonaniu została oceniona w prasie jako ,,koronna partia śpiewaczki''. Po sukcesie ,,La Traviaty” została poproszona o zaśpiewanie głównej partii ponownie na deskach Opery Śląskiej w Operze ,,Don Carlos'' Verdiego.

Łącznie artystka zaśpiewała ponad 600 spektakli operowych, operetkowych i musicalowych na różnych scenach. Primadonna Opery Lubelskiej, na której od wielu opiera się repertuar tej zasłużonej placówki. Pierwsza solistka Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie, jako jedyna zaproszona do wszystkich produkcji tej instytucji, w rolach tytułowych i pierwszoplanowych.

Słowa krytyka muzycznego Małgorzaty Komorowskiej w ,,Ruchu Muzycznym” wskazują na wysoki poziom wykonawstwa śpiewaczki: ,,Dorota Laskowiecka obdarzona ślicznym sopranem, urodą i elegancją ruchu w długich sukniach, po paru sezonach reprezentowała już sznyt prawdziwej gwiazdy”.

Śpiewała u boku Ireny Santor, Zbigniewa Wodeckiego, Jana Nowickiego, Grażyny Szapołowskiej, zapraszana do wspólnych projektów. Jako jedyna śpiewaczka wystąpiła na benefisie Bohdana Łazuki.

Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne, zaczynała jako asystent na wydziale wokalnym Akademii Muzycznej w Warszawie,obecnie także jako wykładowca śpiewu solowego w Szkole Wokalno Aktorskiej w Lublinie, oraz Szkole Muzycznej Pure Voice w Warszawie. Stale doskonali swój warsztat wokalny, poszerza repertuar realizując największe partie muzyczne u boku znanych dyrygentów (T.Kozłowski, T.Wojciechowski) i reżyserów (M.Sartova, W.Zawodziński, L.Adamik).

W 2008 roku, za rolę Rozalindy z ,,Zemsty Nietoperza'' J.Straussa otrzymała nagrodę oraz statuetkę im.Jana Kiepury ,,Dla najlepszej śpiewaczki''. W 2017 roku otrzymała medal im.Fr.Chopina przyznany przez Uniwersytet Warszawski za szczególne krzewienie kultury polskiej. Pół roku pózniej 2017 roku artystka otrzymała najwyższe odznaczenie przyznane przez Ministra Kultury i Sztuki : Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz. Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry