Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Dariusz Machej

Dariusz Machej

Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Sztukę wokalną doskonalił na kursach mistrzowskich prof. Ryszarda Karczykowskiego i Williama Mateuzziego. W 1997 roku zadebiutował w roli Don Magnifica w Kopciuszku Gioacchina Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej. W obecnym sezonie artystycznym współpracuje z: Teatrem Wielkim-Operą Narodową, Polską Operą Królewską, Warszawską Operą Kameralną. Angażowany gościnnie m.in. w: Oper Frankfurt, Wuppertaler Bühnen, Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu, Theater der Stadt Koblenz, Wiener Kammeroper, Anhaltisches Theater Dessau, Operze Bałtyckiej, Operze Krakowskiej, Teatrze Wielkim w Łodzi, Operze Śląskiej, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze i Filharmonii Podlaskiej, Operze Szczecińskiej, Filharmoniach : Narodowej, Opolskiej, Lubelskiej, Bałtyckiej, Poznańskiej, Pomorskiej, NOSPR, w Studiu Koncertowym Polskiego Radia, Historische Stadthalle Wuppertal, Samsung Performing Arts Theater / Philippine Philharmonic Orchestra.

Z zespołami Warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Oper Frankfurt wyjeżdżał do Hiszpanii, Francji, Niemiec,  Belgii, Holandii, Libanu, Ukrainy, Rosji, Chin i Japonii.

Repertuar Dariusza Macheja obejmuje partie w dziełach operowych, m.in:

Wolfganga Amadeusza Mozarta: Figaro Wesele Figara, Leporello Don Giovanni, Papageno Czarodziejski flet, Don Alfonso Così fan tutte,

Carla Marii von Webera: Caspar Wolny strzelec, 

Gioacchina Rossiniego: Don Bartolo Cyrulik sewilski, Don Magnifico Kopciuszek, Selim Turek we Włoszech, Mustafa Włoszka w Algierze, Macrobio Kamień probierczy i Baron di Trombonock Podróż do Reims,

Gaetana Donizettiego: Dulcamara Napój miłosny, Don Pasquale Don Pasquale,

Hectora Berllioza: Méphistophélès La damnation de Faust,

Stanisława Moniuszki: Stolnik Halka, Podczaszyc Hrabina, Serwacy Łagoda Verbum nobile,

Ignacego Jana Paderewskiego: Oroz Manru,

Karola Szymanowskiego: Arcykapłan Hagith,

Viktora Ullmanna: Der Tod Cesarz Atlantydy. 

Dariusz Machej uczestniczył w festiwalach muzycznych takich jak:

Rossini Opera Festival (Pesaro), Festival de Musique de Strasbourg, „Rossini in Wildbad” Belcanto Opera Festival (Niemcy), Letni Festiwal Muzyczny Euroradia/EBU Summer Festival (Warszawa), Festival di Musica Sacra „Anima Mundi” (Piza), Internationalen Maifestspiele (Wiesbaden), Międzynarodowy Festiwal Moniuszkowski, Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Bydgoski Festiwal Operowy, Festiwal im. Adama Didura (Sanok), Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Karola Kurpińskiego. Brał udział w prawykonaniach oper Katzelmacher Schwertsika (Wuppertal, 2003) i Iwony, księżniczki Burgunda (Paryż, 2004).

Artysta występuje również w repertuarze oratoryjnym i pieśniarskim. Śpiewał w wielu prestiżowych salach koncertowych w Polsce i za granicą (Kanada, Szwajcaria, Niemcy, Hiszpania, Francja, Liban, Chiny, Japonia, USA). Brał udział w licznych transmisjach radiowych i telewizyjnych (RAI, Südwestrundfunk, Polskie Radio, TVP Kultura, Polsat). Dokonał wielu nagrań dla firm fonograficznych – Naxos, ROF, Bongiovanni, DUX, Radiowa Agencja Fonograficzna oraz archiwum Polskiego Radia. Nagranie dzieła Hagith Karola Szymanowskiego z udziałem artysty otrzymało nagrodę Fryderyk 2020 w kategorii Muzyka Poważna: Album Roku Muzyka Oratoryjna i Operowa. W tej samej kategorii Nagrodę Fryderyk 2024 uzyskało nagranie z jego udziałem "Zemsta za mur graniczny" Zygmunta Noskowskiego. Również w 2024 roku w Uniwersytecie Muzycznym  Fryderyka Chopina Dariusz Machej uzyskał tytuł doktora nauk muzycznych.

 

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz. Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2025 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry