Urodził się w Tuchowie (woj. małopolskie). Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Tarnowie (2005). Magister historii (2009) i muzykologii (2011) na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Doktor nauk humanistycznych (2015), wykładowca historii muzyki w Instytucie Muzykologii KUL. Obdarzony oryginalnym ciepłym głosem o dużej skali (tenorowej i barytonowej), z powodzeniem odnajduje się zarówno w repertuarze poważnym, jak i rozrywkowym.
Naukę śpiewu rozpoczął w dzieciństwie pod okiem ojca, dra Jana Gładysza – kompozytora, dyrygenta i organisty. Kontynuował ją na warsztatach prowadzonych przez Dorotę Laskowiecką, Piotra Kusiewicza, Tomasza Janczaka i Andrzeja Witlewskiego, a także jako uczestnik World’s University Orchestra and Choir w Walencji w 2010 roku.
Od początku studiów związany z Chórem Akademickim KUL, z którym występuje jako solista na koncertach zespołu w Polsce i za granicą (większość krajów Europy oraz Argentyna, Korea Płd., Meksyk). W jego repertuarze solowym znajdują się m.in.: Pasja wg św. Marka J.S. Bacha, Te Deum A.M. Charpentiera oraz A. Brucknera, Missa solemnis in B i Missa ex B Maksymiliana Koperskiego, Msza C-dur Koronacyjna i Missa solemnis in C W.A. Mozarta, Stabat Mater J. Zeidlera.
Jako solista koncertował również z Krzesimirem Dębskim. Posiada w swoim repertuarze bogaty wybór muzyki patriotycznej i ludowej oraz przebojów 20-lecia międzywojennego.
Od 2010 roku związany z Teatrem Muzycznym w Lublinie, początkowo jako artysta chóru, z czasem również jako solista. Na lubelskiej scenie prezentował się m.in. w rolach Perczyka (Skrzypek na dachu J. Bocka), Sługi (La Traviata G. Verdiego), Knacka (Hrabia Luksemburg F. Lehara), Oberona (Phantom – upiór w operze M. Yestona), Pana Julka (Paryż Północy w reż. S. Szaciłowskiego), Kapłana (Czarodziejski Flet W. A. Mozarta) a także koncertach The Musical Show i Usta milczą, dusza śpiewa i bajkach Kopciuszek (jako Książę), Bajkolandia (Krasnoludek). Od 2017 roku współpracuje również z warszawską Sceną Gwiazd (Wicehrabia Cascada w Wesołej Wdówce F. Lehara oraz Perczyk w Skrzypku na Dachu J. Bocka).
Od listopada 2013 roku solista Chóru Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie „Lutnia Lubelska”. Uczestniczył m.in. w światowym prawykonaniu Antyfony wg tematu św. Hildegardy z Bingen Bernarda Le Monnier w Filharmonii Lubelskiej, pod batutą kompozytora (2017). Autor scenariuszy audycji patriotycznych i koncertu rejestrowanego przez TVP Historia W cieniu maków czerwonych, a także wielu innych projektów historyczno-muzycznych realizowanych w Lublinie i okolicach; konferansjer, animator kultury.
Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i haseł encyklopedycznych z zakresu historii i muzykologii.