Baryton, ukończył z wyróżnieniem Akademię im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu solowego prof. Jerzego Artysza.
W dotychczasowej pracy scenicznej, wcielił się w 27 postaci, m.in.: Oniegin (Eugeniusz Oniegin), Walenty (Faust), Jelecki (Dama Pikowa), Figaro (Cyrulik sewilski), Guglielmo (Cosi fan tutte), Edwin (Księżniczka Czardasza), Schaunard (Cyganeria), Papageno (Czarodziejski flet), Tarquinius (Gwałt na Lukrecji), Traveller (Curlew River), Bardos (Krakowiacy i Górale), Janusz (Halka).
Współpracował m.in. z Państwową Operą w Budapeszcie, Operą Narodową w Warszawie (8 ról), Operą Krakowską (4 role), Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą na Zamku w Szczecinie, Teatrem Muzycznym w Lublinie oraz polskimi filharmoniami. Śpiewał ponadto na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej, Opery Nova w Bydgoszczy, uczestnicząc w festiwalach i gościnnych występach jako solista Opery Krakowskiej oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.
Zaśpiewał partię Szambelana w światowej prapremierze opery Z. Krauze Iwona Księżniczka Burgunda, która odbyła się w teatrze Silvia Monford w Paryżu.. Wystąpił także w roli Guślarza w kanadyjskiej premierze Widm Stanisława Moniuszki pod dyrekcją Michaela Newnhama w Glenn Gould Studio w Toronto i w Hamilton. Brał udział wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Łukasza Borowicza w prapremierowych wykonaniach i nagraniach oper: S. Laksa L’Hirondelle inattendue oraz I. F. Dobrzyńskiego Monbar czyli Flibustierowie. Opery transmitowane były przez II Program Polskiego Radia oraz rozgłośnie europejskie. Jako solista występował również w Belgii, Holandii oraz Ukrainie. Doświadczenie zdobywał pracując z wieloma wybitnymi dyrygentami i reżyserami, do których m.in. należą: Andrzej Straszyński, Kazimierz Kord, Györiványi Ráth György, Wojciech Michniewski, José Maria Florêncio, Łukasz Borowicz, Piotr Sułkowski, Will Crutchfield, Michał Klauza, Dirk Vermeulen; Maciej Prus, Marek Weiss – Grzesiński, Mariusz Treliński, Waldemar Zawodziński, Janusz Józefowicz, Jitka Stokalska, Krzysztof Nazar, Julia Pevzner. Swój repertuar kameralny doskonalił pod kierunkiem Jerzego Marchwińskiego, Krystyny Borucińskiej, Mai Nosowskiej, Tomasza Herbuta. Brał udział w kursach interpretacyjnych Teresy Żylis-Gary, Alison Pearse, Elisabeth Glauser, Petera Tschaplika, Rubena Lisitsiana, Ryszarda Karczykowskiego oraz Kałudiego Kałudowa.
W swoim repertuarze posiada wiele cykli pieśni oraz dzieł oratoryjno-kantatowych, m.in. utwory Bacha, Requiem Fauré, Carmina Burana Orffa, Dichterliebe Schumanna, Winterreise Schuberta, Don Quichotte à Dulcinée Ravela, pieśni Chopina, Moniuszki, Karłowicza, Bairda, Czajkowskiego, Rachmaninova. Znany krytyk muzyczny Jacek Marczyński napisał po jednej z premier w dzienniku Rzeczpospolita: „Warto zapamiętać nazwisko Grzegorza Pazika...”
Na naszej scenie widzowie mają okazję podziwiać artystę m.in. w operze "La Traviata"i musicalu "Phantom".
fot. archiwum artysty