Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Artyści

Edyta Piasecka

Edyta Piasecka

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych polskich artystek sceny operowej. Solistka Opery Narodowej w Warszawie. Występuje na największych scenach operowych w Polsce i za granicą. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie. Podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w Czarodziejskim Flecie Mozarta pod dyr. K. Bumanna. Pięć lat później rolę tę prezentowała w Holandii w koprodukcji z Teatrem Wielkim z Budapesztu. Odtwórczyni tytułowej roli w nagrodzonej nagrodą Internetional Opera Awards w kategorii Rediscovered Work operze "GOPLANA" Żeleńskiego (Warsaw National Theatre). Laureatka prestiżowych konkursow i plebiscytów: I miejsce na Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych organizowanym w przez prof. Ryszarda Karczykowskiego (1997), Nagroda specjalna dla najlepszego głosu żeńskiego i udział w koncertach z cyklu Promocja Polskich Talentów w Austrii (koncerty w Eisenstadt i Baden 1998 rok), nominacja do Paszportu „Polityki” w kategorii „Muzyka poważna” (2004 rok), Nagroda im. A. Hiolskiego za Debiut operowy w Teatrze Wielkim (2008), Nagroda „Gwiazda wokalistyki” na 47. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy.

Uczestniczyła w wielu krajowych i zagranicznych festiwalach, m.in. Sacrum Profanum w Krakowie, Internachionale Orgel Woche Musica Sacra w Norymberdze, Festival delle nazioni w Citta di Castello we Włoszech, Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwal Viva il canto w Cieszynie, Festiwal Letni Operowy w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Mielcu, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju, Festiwal Viva! Canaletto w Warszawie – Opera Narodowa, 6 Festiwal im. J. Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Letni w Muzeum Karola Szymanowskiego, willa „Atma” w Zakopanem, Festiwal Kompozytorów Polskich, Festiwal Sopot Classic w Operze Leśnej (Gala muzyki francuskiej). Wystąpiła także na: Festiwal Gloria (Białystok 2018), Festiwal Muzyki Polskiej w Bielsko-Białej (dyr. M. Wroniszewski).Występowała w Belgii, Holandii, USA, Danii i Kuwejcie.

Odtwórczyni tytułowej roli w nagrodzonej nagrodą Internetional Opera Awards (operowy Oskar) w kategorii Rediscovered Workoperze "GOPLANA" Żeleńskiego (Warsaw National Theatre). Laureatka prestiżowych konkursów i plebiscytów: I miejsce na Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych organizowanym przez prof. Ryszarda Karczykowskiego (1997); Nagroda specjalna dla najlepszego głosu żeńskiego (udział w koncertach z cyklu Promocja Polskich Talentów w Austrii (1998); nominacja do Paszportów „Polityki” w kategorii „Muzyka poważna” (2004), Nagroda „Gwiazda wokalistyki” na 47. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. Już podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta pod dyr. Kaia Bumanna. W 1997 roku rozpoczęła współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu. W 1999 roku została solistką Opery Krakowskiej, gdzie oprócz Rozyny wykonywała partie: Neddy w Pajacach R. Leoncavalla, Hanny w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Łucji w Łucji z Lammermoor G. Donizettiego, Koraliny w Torreadorze T. Adama, Violetty w Traviacie oraz Gildy w Rigoletcie G. Verdiego, Zofii w Halce S. Moniuszki, Fiordiligi w Cosi fan tutte oraz KrólowąNocy w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Rozalindy w Zemście nietoperza J. Straussa. W 2003 roku po raz pierwszy zaśpiewała w Teatrze Wielkim w Warszawie (rola Hrabinyd i Folleville w polskiej prapremierze Podróży do Reims G. Rossiniego (u boku m.in. Ewy Podleś i Rockwella Blake'a, w reżyserii Tomasza Koniny, pod dyrekcją Alberta Zeddy). Za tę kreację otrzymała Nagrodę im. A. Hiolskiego za najlepszy debiut operowy sezonu. Na scenie warszawskiej zaśpiewała również Zofię w Halce S. Moniuszki (2004, w reż. Marii Fołtyn), Rozynę w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego (2007, pod dyr. Willa Crutchfielda, Violettę w Traviacie G. Verdiego (wznowienie 2015 i 2017, w reż. Mariusza Trelińskiego), Hannę w Strasznym Dworze S. Moniuszki (2016, w reż. Davida Pountneya, pod dyr. Andreya Yurkevycha), tytułową partię Goplany w operze W. Żeleńskiego.

W roku 2010 wykonała w Krakowie koncertowo tytułową partię Normy w operze V. Belliniego, w 2015 roku wystąpiła w Cyganerii G.Pucciniego w partii Mimi w Filharmonii Podkarpackiej. W roku 2011 po raz pierwszy wykonała partię sopranową w Messa da Requiem G. Verdiego (ze Stefanią Toczyską pod dyr. Kaia Bumanna) podczas inauguracji Gdańskiego Festiwalu Muzycznego w Katedrze Oliwskiej. Wzięła udział w internetowych transmisjach operowych dzieł polskich emitowanych z warszawskiego Teatru Wielkiego na Opera Platform: Straszny Dwór (Hanna, 2015) oraz Goplana (partia tytułowa, 2016/2017 - International Opera Awards w kategorii Work Rediscovered).W sezonie 2016/2017 wystąpiła ponownie w Teatrze Wielkim w Warszawie jako Fiorilla w Turku we Włoszech G. Rossiniego, zyskując entuzjastyczne recenzje. W październiku 2017 uczestniczyła w obchodach 50-lecia pracy artystycznej Jitki Stokalskiej, w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując partię Rozyny w Cyruliku Sewilskim. W listopadzie 2017 wystąpiła podczas inauguracji X Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga, wykonując II Symfonię Kopernikowską H. M. Góreckiego. W czerwcu 2018 wzięła udział w premierze Rigoletta w łódzkim Teatrze Wielkim (dyr. T. Kozłowski, reż. P. Bosisio), kreując Gildę u boku Andrzeja Dobbera. W 2018 wzięła udział w nagraniu Strasznego dworu, z Orkiestrą XVIII Wieku pod dyrekcją Grzegorza Nowaka. Latem 2019 zaśpiewała podczas koncertów inauguracyjnych dwóch prestiżowych festiwalioperowych: Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju oraz Festiwalu Mozartowskiego Warszawskiej Opery Kameralnej. Była również gwiazdą 55. Karkonowskiego Festiwalu Operowego w Jeleniej Górze (28 czerwca 2019). 6 lipca 2019 zaśpiewała w letnim koncercie organizowanym przez Towarzystwo Straussowskie w Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce. Wzięła także udział w koncertowym wykonaniu opery „Straszny Dwór” podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Chopin i Jego Europa, gdzie zaśpiewała partię Hanny. Koncert, który odbył się 25 sierpnia w Studio Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, został zarejestrowany i wydany na płycie CD 2 marca 2020 roku przez Narodowy Instytut im Fryderyka Chopina. Był także transmitowany na żywo przez Program Drugi Polskiego Radia. 1 września Edyta Piasecka wystąpiła podczas Uroczystego Zakończenia letniego muzycznego Festiwalu Koszkiew 2019, zaś miesiąc później zainaugurowała sezon artystyczny 2019/20 podczas dwóch koncertów w Operze Bałtyckiej.

10 września zaśpiewała partię Hanny w plenerowym widowisku „Straszny Dwór” wystawionym przez Operę Krakowską w Lanckoronie oraz w widowisku Teatru Muzycznego w Lublinie (4 października 2019, Centrum Spotkań Kultur). Był także transmitowany na żywo przez Program Drugi Polskiego Radia. 1 września Edyta Piasecka wystąpiła podczas Uroczystego Zakończenia letniego muzycznego Festiwalu Koszkiew 2019, zaś miesiąc później zainaugurowała sezon artystyczny 2019/20 podczas dwóch koncertów w Operze Bałtyckiej. 10 września zaśpiewała partię Hanny w plenerowym widowisku „Straszny Dwór” wystawionym przez Operę Krakowską w Lanckoronie oraz w widowisku Teatru Muzycznego w Lublinie (4 października 2019, Centrum Spotkań Kultur). Została obsadzona przez reżyserkę Grażynę Szapołowską w partii Violetty w „Traviacie” na deskach Opery Wrocławskiej. 13 grudnia 2019 roku była jedną z solistek corocznego koncertu świątecznego w Katedrze w Pelplinie, który został retransmitowany przez Telewizję Polską w dwóch częściach, w dniach 24 i 25 grudnia. Zaś 20 i 21 grudnia była członkiem obsady spektaklu wyjazdowego „Straszny Dwór” Opery Krakowskiej w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie. 31 grudnia zaśpiewała w koncercie sylwestrowym Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Rok 2020 artystka rozpoczęła wykonaniem partii Violetty w „Traviacie” na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku (17 stycznia). Następnie 28 lutego odbył się Koncert Symfoniczny Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu z jej udziałem. 21 czerwca zaśpiewała w Koncercie Streamingowym „Koncert Pamięci Jana Pawła II”. Zaś 21 sierpnia 2020 wykonała partię Jadwigi w operze „Jadwiga Królowa Polska” Kurpińskiego, w ramach Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie. Występuje w Polsce na scenach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Krakowskiej, Opery Bałtyckiej, Opery Wrocławskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, a także w Teatrze Wielkim w Budapeszcie. Koncertowała w polskich filharmoniach w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Jeleniej Górze, Poznaniu, w Zabrzu, Gdańsku, Bydgoszczy, Częstochowie, Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie. Koncertowała z NOSPR, z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną w Toruniu, Sinfonią „Iuventus”, orkiestrą Sinfonietta Cracovia.

Uczestniczyła w festiwalach krajowych i zagranicznych m.in. Sacrum Profanum w Krakowie, Internachionale Orgelwoche Musica Sacra w Norymberdze, Festival delle Nacioni w Citta di Castello we Włoszech, Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwalu Viva il canto w Cieszynie, Letnim Festiwalu Operowym w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal w Mielcu, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Międzynarodowy Festiwal im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju, Festiwal Viva! Canaletto w Warszawie, VI Festiwal im. J. Waldorffa w Radziejowicach, Letni Festiwal w Muzeum Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Festiwal Kompozytorów Polskich (2018), Festiwal Sopot Classic w Operze Leśnej (Gala muzyki francuskiej). Występowała w takich krajach jak: Belgia, Holandia, Niemcy, USA, Dania, Kuwejt, Włochy. Artystka prowadzi intensywną działalność koncertową i pedagogiczną.

 

Wróć do poprzedniej strony

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

 

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry