Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Aktualności

„La Traviata” G. Verdiego z wyjątkową solistką.

„La Traviata” G. Verdiego  z wyjątkową solistką.

29-08-2024

Drodzy Państwo!

Niebawem na scenie Sali Operowej CSK „La Traviata” G. Verdiego z debiutującą w tej roli solistką. W rolę Violetty Valéry wcieli się niezwykle zdolna Aleksandra Łaska, która podczas III Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego otrzymała nagrodę specjalną od Pani Dyrektor Kamili Lendzion – występ w jednym z naszych przedstawień.

Pierwszy spektakl, otwierający nowy sezon artystyczny Opery Lubelskiej już

14 września o godz.18.00

Oto kilka słów o samej artystce:

Aleksandra Łaska – sopran. Urodzona w Warszawie. Edukację muzyczną rozpoczęła od gry na fortepianie oraz flecie w ZSM I stopnia im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Następnie kontynuowała naukę w ZPSM II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2014 roku rozpoczęła studia licencjackie na wydziale wokalno-aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, które ukończyła w 2018 roku. W 2020 roku uzyskała dyplom magisterski na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W ramach wymiany Erasmus+ studiowała w Wenecji w Conservatorio di Musica Benedetto Marcello.

Zadebiutowała w 2017 roku jako Iris w „Semele” G. F. Haendla w Teatrze Wielkim w Łodzi. Rok później, również w Łodzi, wystąpiła jako Frau Fluth w operze O. Nicolaia „Wesołe Kumoszki z Windsoru”. Od kwietnia 2019 wykonywała partię Barbariny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta w Warszawskiej Operze Kameralnej. W listopadzie 2019 roku wzięła udział w tournée po Japonii śpiewając tę samą rolę. W 2021 zadebiutowała na deskach Opery Wrocławskiej rolą Fiordiligi w „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta. W tym samym teatrze w kolejnym sezonie artystycznym wykonywała partię Susanny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. W czerwcu 2023 zadebiutowała w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w partii Pierwszej Siostrzenicy w operze „Peter Grimes” Benjamina Brittena. W 2024 wykonywała partię Zofii w „Halce” Stanisława Moniuszki w Polskiej Operze Królewskiej. W październiku 2022 roku wykonywała partię solową w prawykonaniu utworu „Madonna” Bassema Akiki. Brała również udział w prapremierze utworu „Mesjasz według Schulza” Stefana Wesołowskiego podczas Festiwalu Eufonie w 2022. Płyta „Chopin University Modern Ensamble - Debut”, na której wykonała partię solową w cyklu pieśni Luciano Berio „Folk songs”, dostała nominację do nagrody Fryderyk 2021.

Jest finalistką i laureatką konkursów ogólnopolskich oraz międzynarodowych. W 2024 zdobyła pierwszą nagrodę na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antoniny Campi w Lublinie.

Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego (Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego | Kultura Edukacja Lubelskie)

Oficjalny partner motoryzacyjny: Lexus Lublin #lexuskultura

Wróć do aktualności

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz. Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:

81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - Pt: 10:00 - 17:00

oraz na godzinę przed planowanymi spektaklami na poziomie -1

Telefony:
81 532 96 65 lub 502 662 956

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@operalubelska.pl

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21

Pn - Pt: 8:00 - 15:00
widownia@operalubelska.pl

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2024 Opera Lubelska
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl

Do góry